دوره آموزش برق و انژکتور

folder_openآموزش برق خودرو
commentبدون دیدگاه

مقدمه ای بر سیستم برق و انژکتور خودرو

در زمینه ی بررسی مفاهیم برق و انژکتور خودروها باید بگوییم که سیستم برق خودروها معمولا از سه بخش اصلی تشکیل شده اند که هر بخش وظیفه ی خاصی را از نظر کنترل، راه اندازی و هدایت خودروها بر عهده دارند و سنسورها، عملگرها و کنترل یونیت سه بخش اصلی این سیستم را تشکیل می دهند. همچنین لازم به ذکر است که انژکتور همواره به عنوان یک عملگر پرکاربرد، در ساخت سیستم برق خودروها به کار برده می شود.

همانطور که گفته شد سیستم برق خودروها عموما از سه بخش اصلی تحت عنوان سنسورها، عملگرها و کنترل یونیت تشکیل شده اند و هر کدام وظیفه ی خاصی را در زمینه ی کنترل و هدایت بخش های مختلف خودروها بر عهده دارند؛ اما به طور کلی می توان گفت که بخش های کنترلی همچون کنترل یونیت و سیستم ایسیو اطلاعات لازم را از سنسورها دریافت کرده و سپس فرمان ها و دستورات لازم را به عملگرها صادر می کنند تا در پایان فرآیند عملکرد سیستم برق خودروها، عملگرها فرمان های صادر شده توسط بخش های کنترلی را به اجرا درآورند.

انژکتور از جمله عملگرهای کاربردی در سیستم برق خودرو می باشد که با دریافت فرمان از ECU، وظیفه ی سوخت رسانی به موتور خودروها را بر عهده دارند. با استفاده از سیستم کنترل الکترونیکی انژکتور می توان فرآیند پاشش سوخت را از کمترین زاویه (حلقه بسته) تا بیشترین زاویه (حلقه باز) تغییر داد و عملکرد خودرو را کنترل نمود.

دوره آموزش برق و انژکتور
دوره آموزش برق و انژکتور

انژکتور

آشنایی با سیستم برق و انژکتور خودروهای مختلف در ابتدا وظیفه ی مکانیک ها و متخصصین در حوزه ی تعمیرات خودرو و وسایل نقلیه می باشد؛ اما لازم به ذکر است که شناخت بخش های مختلف سیستم برق و انژکتور خودروها می تواند در حفظ و نگهداری خودروها بسیار موثر باشد. بنابراین یک توصیه مهم و کاربردی در زمینه ی شناخت سیستم ها و بخش های مختلف خودرو همچون سیستم برق و انژکتور، شرکت در دوره ها و کلاس های آموزشی در این زمینه می باشد؛ چرا که با شرکت در این دوره ها علاوه بر شناخت قطعات مختلف و کاربردی خودروها، می توانید با چگونگی تعمیر و نگهداری این قطعات نیز آشنا شوید و از مزایای کاربردی و اقتصادی این دوره ها بهره ببرید.

مزایای شرکت در دوره های آموزش برق و انژکتور خودرو

همانطور که گفته شد بهترین راه برای شناخت قطعات مختلف و کاربردی خودروها از جمله سیستم برق و انژکتور، شرکت در کلاس ها و دوره های آموزشی ارائه شده در این حوزه می باشد؛ زیرا موسسات و شرکت های برگزار کنندگان دوره ها با سطح بندی مباحث آموزشی و استفاده از ابزارها و امکانات آموزشی متنوع، فرآیند یادگیری را برای کارآموزان راحت تر کرده اند و همچنین با ارائه ی خدمات آموزشی متنوع در قالب های آموزش عملی و علمی، علاوه بر آموزش های تئوریک در زمینه ی یادگیری مهارت های عملی نیز بسیار موثر واقع می شوند.

بنابراین با شرکت در دوره های آموزشی مختلف از جمله دوره آموزش برق و انژکتور علاوه بر آنکه می توانید با بخش های مختلف سیستم برق خودرو آشنا شوید و چگونگی عملکرد بخش های مختلف خودرو را بشناسید، به اطلاعات مفیدی در زمینه ی عیب یابی، چگونگی رفع ایرادات و مشکلات فنی، شناخت کامل انواع سنسورها و عملگرها، آشنایی با دستگاه های عیب یاب و دیاگ، تجزیه و تحلیل پارامترهای سیستم، شناخت انواع انژکتورها و عملکردهای متفاوت آن ها در خودروهای مختلف، چگونگی انجام تست عملگرها توسط دستگاه دیاگ و نقشه خوانی سیستم انژکتور خودروهای مختلف کسب خواهید کرد.

همچنین از دیگر مزایای شرکت در دوره های آموزشی سیستم برق و انژکتور خودرو، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورود حرفه ای به بازار به عنوان مکانیک و تعمیرکار متخصص خودرو

  • کارآفرینی با سرمایه ی کم در حوزه ی شغل های خدماتی پر درآمد

  • دریافت مدارک و گواهینامه های معتبر در حوزه ی شناخت خودرو و تعمیرات آن

دوره آموزش برق و انژکتور
دوره آموزش برق و انژکتور

دستگاه دیاگ

مباحث آموزشی در دوره های آموزش برق و انژکتور

دوره های آموزشی سیستم برق و انژکتور خودرو معمولا با توجه به روش های آموزشی موسسات و آموزشگاه های مختلف، در قالب سطوح متفاوت ارائه می شوند؛ اما مباحث آموزشی در تمام موسسات و آموزشگاه ها کاملا یکسان می باشد و معمولا مباحث آموزشی در قالب سرفصل های زیر در آموزشگاه های مختلف ارائه می شوند:

  • آموزش اصول و مبانی برق خودرو

  • آشنایی با برق درجه2، انژکتور و دیاگ

  • آشنایی با سیستم مالتی پلکس ایرانی و فرانسوی

  • شناسایی انواع نودها ccn، cbm، bsi، com2000، fm، bcm، bm34 و یونیت ایربگ و دانلود و پیکربندی آن ها

  • آموزش برق خودرو

  • آموزش مقدماتی الکترونیکی و تعمیر بردهای مالتی پلکس سخت افزاری و نرم افزاری

  • آموزش تعمیرات ایسیو که این مبحث آموزشی شامل آموزش های مختلف در زمینه ی شناخت انواع مدل های ایسیو، تحلیل مدارهای کنترلی و داخلی ایسیو و همچنین تعمیرات سخت افزاری ایسیو می باشد.

  • آشنایی با برق و باتری خودرو

  • آموزش تعمیرات و تست دینام

  • آموزش تعمیرات و تست استارت

  • آموزش تعمیرات و تست آلترناتور

  • آموزش تعمیرات و تست سیستم جرقه

  • آشنایی کامل با سیستم انژکتور

  • آشنایی با چگونگی عملکرد رله ها در سیستم و روش نصب آن ها

  • تحلیل مدارهای برق از جمله قفل مرکزی

  • آشنایی با سیم کشی های خودرو و نقشه خوانی

  • آشنایی با طرز کار مولتی مترهای دیجیتالی و آنالوگ

  • آموزش کار با دستگاه دیاگ و چگونگی تحلیل پارامترهای آن در زمینه ی عیب یابی و تعمیر خودرو

دوره آموزش برق و انژکتور
دوره آموزش برق و انژکتور

بخش های مختلف سیستم برق خودرو

ثبت نام در دوره های آموزش برق و انژکتور خودرو

بنابراین با شرکت در دوره های آموزشی کارآموزان به صورت تئوریک و عملی با بخش های مختلف و قطعات به کار رفته در سیستم خودروها آشنا می شوند و در نتیجه پس از پایان این دوره ها می توانند به شکل کاملا تخصصی به تعمیر و عیب یابی سیستم های مختلف خودرو بپردازند.

برای ثبت نام در دوره های آموزش برق و انژکتور می توان به شرکت های فنی و مهندسی و آموزشگاه های فعالی در این حوزه مراجعه کرد؛ اما یک توصیه مهم و کارآمد در این زمینه مراجعه به شرکت فنی و مهندسی کارپلاس می باشد، چرا که این شرکت با به کارگیری بهترین و به روزترین امکانات آموزشی از جمله برخورداری از اساتید با سابقه و مجرب در زمینه ی آموزش سیستم ها و بخش های خودرو، همواره به عنوان یک شرکت پیشگام در حوزه ی برگزارکنندگان دوره های آموزشی مختلف شناخته می شود.

برای ثبت نام در دوره های آموزشی شرکت فنی و مهندسی کارپلاس می توانید با شماره 09221277423 تماس گرفته و علاوه بر دریافت یک مشاوره ی رایگان در خصوص انتخاب دوره های آموزشی مناسب با سطح موردنظرتان، با چگونگی برگزاری کلاس ها، امکانات و خدمات آموزشی، اساتید و کادر آموزشی این شرکت نیز آشنا شوید.

همچنین می توانید به صفحات مجازی شرکت کارپلاس به نشانی https://t.m/car_plusco و https://www.instagram.com/carplus_co مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید.

دوره آموزش برق و انژکتور
دوره آموزش برق و انژکتور

تعمیر سیستم برق خودرو

www,carplusco.ir

Tags: , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

enemad-logo