آشنایی با ریمپ ماشین

folder_openریمپ
commentبدون دیدگاه
آشنایی با ریمپ ماشین

معرفی ریمپ ماشین

ریمپ ماشین چیست و چه کاربردی دارد؟ ریمپ چگونه کار می کند؟ به کارگیری آن چه مزایای و معایبی دارد؟ آیا ریمپ ماشین همان تقویت خودرو است ؟ چه اطلاعاتی در این مورد دارید؟ در ادامه در نظر داریم به طور کلی راهنمایی کاملی در مورد ریمپ در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

ریمپ ماشین یکی از کارآمدترین روش ها برای افزایش راندمان وسیله ی نقلیه است که امروزه به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد توانسته توجه بسیاری را به سوی خود جلب کرده و محبوبیت بالایی به دست آورد. ریمپ خودرو به یک سری تنظیمات نرم افزاری از قبل اطلاق می شود که با استفاده از آن می توانیم متناسب با شرایط موجود به راحتی بازده موتور خودرو را افزایش داد.

کارخانجات تولید کننده ی خودرو یک سری تنظیمات اولیه ای بر روی ایسیو انجام میدهند البته زمانی که خودرو به یک کشور و یا ناحیه ی دیگر ارسال می شود با توجه به شرایط آب و هوایی، نوع سوخت، دما و پارامترهای دیگر تنظیمات آن تغییر نمی کند و یک استاندارد خاص را دنبال می کند. این امر سبب میشود که با تغییر شرایط، راندمان موتور خودرو ثابت بماند و نتواند به طور کامل همه ی توان خود را به اجرا بگذارد. در این حالت پیشرانه دچار بد کار کردن می گردد.

بهره مندی از ریمپ ماشین

حال به منظور برطرف ساختن مشکل قبلی لازم است برخی نکات اولیه در نظر گرفته شود. بدین منظور که برای ایجاد شرایط بهینه و افزایش راندمان خودرو معمولا پارامترهای موجود در ایسو را تغییر می دهند. زمانی که کیفیت سوخت مناسب نباشد نیز راندمان موتور خودرو کاهش می یابد و می تواند به مشکل ریپ شدن پیشرانه ها منجر می شود. در ریمپ ماشین می توانیم به راحتی پارامترهای مربوط به :

• سیستم سوخت رسانی

• جرقه زنی

• دور موتور

خرید ریمپ ماشین
خرید ریمپ ماشین

را دستکاری کنیم و این امر شرایط بهینه ای را برای افزایش کارکرد مطلوب خودرو ایجاد خواهد کرد. تغییرات لحاظ شده می تواند شرایط مطلوبی را برای عملکرد پیشرانه ها ایجاد کند. ریمپ ماشین قادر است برخی از پارامترهای زیر را تغییر دهد:

• تغییر پارامترهای جداول سیستم سوخت رسانی

• تغییر پارامترهای جرقه زنی

• تغییر پارامترهای مرتبط با سامانه زمانبندی متغیر

• تغییر پارامترهایموجود در سیستم توربوشارژ

• تغییر سامانه منیفولد هوای ورودی

• بازنگری جداول پارامترهای دریچه گاز

• تغییر در پارامترهای دمای عملکرد فن رادیاتور

محدودیت سرعت خودرو که توسط تولید کننده ی آن اعمال شده است. نیز با استفاده از ریمپ ماشین قابل تغییر است و همچنین به کمک این نرم افزار می توانیم جداول گشتاور پیشرانه و سنسور اکسیژن دوم را نیز تحت تغییر قرار دهیم.

مزایای ریمپ ماشین

در صورتی که عملیات مربوط ریمپ ماشین به طور دقیق و تخصصی انجام شود می تواند مزایای بسیاری به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین مزیت به کارگیری آن می توان موارد زیر را نام برد:

• افزایش راندمان احتراق

• افزایش گشتاور خودرو

• افزایش شتاب خودرو

• کاهش دمای آب

• زودتر شروع شدن کارکرد فن

کاهش دمای فن در مرحله ی دیگر سبب کاهش دمای فن خودرو می شود و این اجازه نمی دهد که خودرو جوش آورد. همچنین با استفاده از آن می توانیم پاشش انژکتور را استانداردسازی کنیم که این امر سبب میشود که میزان آلودگی به ویژه در کلانشهر ها کاهش یابد. با همه ی ویژگی های مطلوبی که ریمپ ماشین دارد به کار گیری آن عاری از عیب نیست.

معایب ریمپ ماشین

اگر ریمپ ماشین به صورت ریمپ تخصصی انجام نشود می تواند به دردسرهای بسیاری منجر شود در واقع همه ی معایب به کار گیری ریمپ به اجرای نادرست آن بر می گردد. به عنوان مثال اگر در تنظیم آن آوانس جرقه به خوبی اجرا نشود می تواند باعث افزایش دمای موتور خودرو به مقدار بسیار زیاد منجر شود. البته این تنها مشکل به کار گیری نادرست ریمپ ماشین نیست. در بسیاری از مواقع به دردسرهای دیگری نیز منجر شود که از جمله مهمترین آنها می توان موارد زیر را نام برد:

• کاهش کیفیت پیشرانه

• افزایش میزان مصرف سوخت

• کاهش طول عمر موتور خودرو

• افزایش اصطکاک قطعات خودرو

همانطور که مشاهده می کنید یک تنظیم نامطلوب می تواند به طور کامل در کارایی خودرو و بخش های گوناگون آن اثر بگذارد. به همین دلیل لازم است اقدامات مربوط به دستکاری ریمپ ماشین باید توسط افراد کاردان و با تجربه و با به کار گیری پارامترهای گوناگون انجام شود. در حالت کلی پیشنهاد می شود ریمپ انجام نشود و همان تنظیمات اولیه خودرو در اولویت قرار گیرد ولی اگر به دنبال بهره مندی از کارایی بیشتر هستید و میخواهید راندمان موتور خودرو را افزایش دهید در این حالت حتما با افراد با تجربه و کاردان در این زمینه همراه باشید.

مزیت ریمپ ماشین
مزیت ریمپ ماشین

سوالات متداول

آیا ریمپ ماشین همان تقویت خودرو است؟

ریمپ سبب افزایش راندمان خودرو می شود و این امر به مرحله ی خود می تواند باعث تقویت خودرو گردد. البته تقویت خودرو امری گسترده است که در برگیرنده ی اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری بسیاری است. تقویت ریمپ ماشین می تواند به دنبال خود سب تقویت ترمزها و قطعات مکانیکی و برقی خودرو گردد. البته باید اقدامات لازم توسط افراد حرفه ای صورت گیرد.

ریمپ خودرو چگونه عمل می کند؟

یک سری تنظیمات اولیه می باشد که با توجه به شرایط مختلف در صدد آن است که اصول خاصی دنبال کند. البته این امر در برخی از مواقع می تواند کارایی و بازده موتور خودرو را کاهش دهد به همین دلیل برخی از افراد به دنبال ریمچ خودرو هستند.

هزینه ریمپ ماشین چقدر است؟ هزینه ی درخواست برای این امر با توجه به فاکتورهای مختلف می تواند متفاوت باشد به منظور بهره مندی از خدمات مربوط می توانید با راههای ارتباطی با ما همراه باشید و اطلاعات کامل به دست آورید. ما با بهره مندی از یک کار کاملا حرفه ای در این زمینه در خدمت شما عزیزان هستیم. در صورت داشتن هرگونه سوال تردید نکنید با ما در تماس باشید تا راهنمایی کامل به دست آورید. به صورت 24 ساعت می توانید از خدمات مشاوره ی رایگان ارائه شده توسط مسئولین بخش پذیرش ما بهره مند باشید.

Tags: , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

enemad-logo