افترمارکت تقویت سیستم برق خودرو MSD Ignition System

folder_openافتر مارکت
commentبدون دیدگاه

افترمارکت تقویت سیستم برق خودرو MSD Ignition System

شرکت فنی مهندسی کارپلاس
ارائه دهنده کلیه خدمات تیونینگ خودرویی
قصد داریم در این مقاله راجب MSDتوضیح دهیم
افزایش توان در موتور توسط سیستم های ذیل امکان پذیر است
۱- جرقه زنی msd
2-تزریق نیترواکسید
۳- نصب هدرز
۴- تزریق آب
کلاس بندی توان موتور خودرو
•در کشورهای سازنده موتور،توان موتور به سه روش زیر اندازه گیری می شود:
۱- DIN استاندارد اروپایی (المانی) (موتور بر روی خودرو سوار شده باشد و با تمام وسایل جانبی موتور )
۲- CUNA استاندارد ایتالیایی (موتور بدون فیلتر هوا و لوله اگزوز و بدون سوار کردن بر روی خودرو اندازه گیری می شود )
۳- SAE استاندارد امریکایی (موتور بدون فیلتر هوا و لوله اگزوز و دینام و پمپ اب و فلایویل و دیسک و صفحه )
برای مثال توان موتورامریکایی بزرگ اگر ۱۰۰ اسب بخار در سیستم SAE باشد در سیستم استاندارد DIN حدودا برابر ۸۰ تا ۹۰ اسب بخار می باشد.
افزایش توان و گشتاور موتور
۱- موتورسازان بزرگ دنیا
۲- شرکتها و کارگاههای تخصصی به اصطلاح تیونینگ موتور
۱- در حالت اول که کار موتورسازان بزرگ دنیا می باشد قبل از تولید موتور پارامترها بررسی نموده و موتور را طراحی می نمایند مثلا افزایش قطر سیلندر و افزایش کورس پیستون وطراحی نوع سوپاپ و اتاق های احتراق مختلف و هزاران عواملی که در بهبود توان موتور تاثیر می گذارد این عوامل را بررسی نموده و موتوررا طراحی میکنند
۲- حالت دوم پس از تولید موتور خودرو با ایجاد تغییراتی موجب افزایش توان موتور می شود برخی از این تغییرات برای موتور مفید می باشد و برخی از تغییرات مضر اما برای رسیدن به توان و سرعت بیشتر دست به این کار حتی اگر از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نباشد میزنند
افزایش توان با سیستم MSD
هرچه جرقه با کیفیت و قدرت بیشتری صورت گیرید احتراق بهتری در موتور ایجاد می گردد.
شرکت autotronic control اقدام به تولید سیستم های msd که برگرفته از کلمات multiple spark discharge نمود،در یک سیستم جرقه زنی استاندارد در هر احتراق ۱ جرقه زده می شود. اما سیستم های msd در هر احتراق تا چند جرقه در یک شمع ایجاد می کنند.
فرق این سیستم با سیستم استاندارد در این است که برق به وجود امده در کویل بعد از نصب Igenation Control قویتر و منظم تر از سیستم استاندارد میباشد،به این صورت که در سیستم استاندارد در rpm های پایین برق به صورت منظم وارد کویل میشود و کویل استاندارد تا رنجهای پایین تر از ۳۰۰۰ خوب جواب می دهد ولی وقتی دور موتور بالا رفت حالت کویل از بین میرود و نامنظم می شود و قدرت اصلی خودش رو از دست می دهدز کوئل، آمپلی‌فایر و واير شمع تشکیل شده است. آمپلی‌فایر برق را بعد از تقويت به کوئل می‌رساند و کوئل برق قویی‌تری را به بقيه سيستم می‌رساند.


فرق اين سيستم با سيستم استاندار در اين است كه برق به وجود آمده در کوئل بعد از نصب آمپلی‌فایر يا همان Ignition Control، قوی‌تر و منظم‌تر از سيستم استاندارد می‌شود.

افترمارکت MSD Ignition System

به اين صورت كه در سيستم استاندار در دور موتورهای پايين برق به‌صورت منظم وارد کوئل می‌شود و کوئل استاندارد تا رنج‌های پایین‌تر از 3000 خوب عمل می‌کند اما وقتي دور موتور بالا می‌رود حالت خازني کوئل از بين رفته و نمی‌تواند برق را به‌خوبی در خود ذخيره كند و كاركرد آن نامنظم می‌شود و قدرت اصلي خود را از دست می‌دهد.

مسئله دوم قدرت جريان خروجي از کوئل است كه با نصب MSD قدرت جريان خروجي بسته به كلاس بيشتر می‌شود.MSD کلاس‌های مختلفي دارد ازجمله كلاس 5 (سطح شهري)، كلاس 6 (درون ‌شهری تقویت‌شده) و كلاس 7 (درگ).

افترمارکت MSD Ignition System


به‌عنوان‌مثال کوئل ماشين هشت سیلندری در حالت استاندارد 90 ميلي ژول نيروي الكتريكي توليد می‌کند و اين 90 ميلي ژول تقسيم بر 8 می‌شود و در 30000 هزار ولت برق روي هر شمعي 11.25 ميلي ژول نيرو توزیع می‌شود؛ اما پس از نصب اين سيستم (سري 6) قدرت توليدي توسط کوئل به 840 تا 920 ميلي ژول می‌رسد يعني در 45000 ولت برق روي هر شمع بين 105 تا 115 ميلي ژول نيرو قرار می‌گیرد. پس نتیجه اینکه مقدار بيشتري از سوخت سوخته می‌شود و قدرت بيشتري توليد می‌گردد.

Tags: , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

enemad-logo