اموزش ریمپ دیزل

folder_openآموزش
commentبدون دیدگاه

به نام خدا

Ali.TT

آشنایی با واحد کنترول الکترونیکی دیزل

CarPlus

CarPlus

www.Carplusco.com

https://www.instagram.com/carplus_co/

 

 

شرکت فنی مهندسی کارپلاس تقدیم میکند.

برگزاری دوره آموزشی خودروهای دیزل و موتور سکیلت بصورت جامع

پیش نیاز این دوره

  • هنرجویان عزیز باید حتما دوره ریمپ خودروهای ایرانی وچینی را سپری کرده باشند و حداقل 6ماه از آموزش آن گذشته باشد

  • آشنایی با مفاهیم سنسور ها و عملگرها و نحوه کار وپارامتر های دقیق خودروهای دیزل و موتور سیکلت

  • داشتن پروگرامر های پشتیبانی کننده از ایسیو های دیزل و موتور سیکلت

بارها در دوره های آموزشی برگزار شده در شرکت کارپلاس ،تحت عناوین خودروهای کره ای و ژاپنی و آلمانی متاسفانه شاهد آن بوده ایم که هنرجویان از نظر تجهیزات تکمیل و روبه تکمیل بوده اند که این موضوع در وحله اول بزرگترین ضربه را به خود هنرجو وارد میکند و در قسمت پشتیبانی نیز ما را دچار مشکلات بسیاری میکند.

متاسفانه ویا خوشبختانه علم ریمپ نیاز به پشتکار ،تمرین ،تحقیق و کارعملی بسیاری دارد.

اگر هنرجویان نتوانند بعد از سپری کردن دوره بصورت عملی این مطالب را تکرار وتمرین کنند آنها را بسرعت فراموش میکنند.

بعضی ضعف هایی که در کلاس های مشابه ممکن است با آنها برخورد کنید بشرح زیر است.

بخاطر ضعف بسیار زیاد در علم ریمپ و نبود منابع درست و دقیق در داخل کشور ، درصد ضریب خطا هم زیاد میباشد و مدرسین عزیز اصولا مطالب را به روش سعی وخطا ها و یا مطالب بدست آمده از سایتهای خارجی جمع بندی کرده و در اختیار هنرجویان قرار میدهند.

مشکل بعدی ارائه ندادن مطالب و فایل های راهنما (داموس) است که در کلاس ها قول ارائه آنها داده میشود و به دست هنرجویان نخواهد رسید ویا انقدر دیر میرسد که به نوعی اطلاعات سوخته میباشد.

یک مدرس نباید مطالب آموزشی را که عنوان میکند آنقدر دیر به هنرجویان برساند که دربازار کار دیگر ارزش استفاده نداشته باشد.

از نظر تعهد هیچ مدرسی نباید مطالب را ناقص عنوان کند و بخواهد در بازار ابتدا درآمد خود را تکمیل سپس به هنرجو انتقال دهد

شرکت کارپلاس برای رفع این مشکلات

بایکی از مدرسین اروپا شرقی مذاکرات لازم را انجام داده ایم تا بتوانیم حداقل در زمان 8 الی 10 روز موارد بصورت کامل و تخصصی (نه به روش سعی وخطا) را به همکاران ارائه دهیم

این دوره نهایتا بیین 15 الی 20 نفر برگزار خواهد شد

و در اولین فرصت که تهیه روادید رفت و برگشت مدرس فراهم شود تاریخ برگزاری دوره اعلام خواهد شد.

ضمنا هماهنگی های لازم برای بهره گیری از مترجم زبده و مسلط به زبان فنی خودرو درکلاس برای رفع مشکل زبان هم انجام شده است.

امیدواریم با کاهش خطرات بیماری کووید 19 بتوانیم با توکل به خدا و اعتماد بنفس شما دوستان و برگزاری این چنین دوره های فوق تخصصی علم ریمپ را در داخل کشور همگام با کشور های اروپایی گسترش داده و رقیبی جدی برای تیونر های جهان باشیم.

مدیر عامل شرکت فنی مهندسی کارپلاس

میثم خاکپور

الکترونیک دیزل کنترول یا به اصطلاح EDC

یک سیستم کنترل پاشش سوخت در موتور های دیزل است که برای اندازه گیری دقیق و تحویل آن به محفظه احتراق خودرو های مودرن دیزلی استفاده میشود.

سیستم های مکانیکی قدیمی مانند پمپ های تزریق سوخت دیزل درون خطی و توزیع کننده که برای کنترل تحویل سوخت در موتورهای دیزلی تحت انواع بارهای موتور استفاده می شدند ، دیگر نمی توانند با تقاضای روزافزون مشتری مانند راندمان ، کنترل انتشار ، قدرت و مصرف سوخت در این فضای رقابتی همگام باشند. این خواسته ها در حال حاضر به طور عمده توسط کنترل الکترونیکی برآورده می شود ، سیستمی که توانایی بیشتری برای اندازه گیری دقیق ، پردازش داده ها ، انعطاف پذیری و تجزیه و تحلیل برای اطمینان از کارآمد بودن موتور دیزل فراهم می کند.

یک سیستم EDC از بخش های زیر تشکیل شده است.

  • سنسور های الکترونیکی

برای ثبت و تبدیل طیف وسیعی از پارامتر های فیزیکی به آرایه های الکترونیکی (معمولا ولتاژ).

  • عملگر ها یا سلونوئید ها

که وظیفه تبدیل سیگنال های الکترونیکی را به حرکات کنترولی مکانیکی دارند. عملگر ها تقریبا عملیاتی برعکس سنسورها را انجام میدهند.

  • ماژول کنترول الکتریکی یا واحد کنترول الکترونیکی موتور

بطور ساده این بخش از سیستم ، اطلاعات بدست آمده از سنسور ها را دریافت میکند و طبق برنامه از قبل تعیین شده توسط سازنده ، عملگر ها را راه اندازی میکند.

سنسور ه

اا• سنسور سرعت پمپ تزریق – سرعت چرخش پمپ را کنترل می کند

• سنسور موقعیت رک سوخت – موقعیت قفسه سوخت پمپ را کنترل می کند

• سنسور فشار هوا شارژ – سمت فشار توربوشارژ را اندازه گیری می کند

• سنسور فشار سوخت

• سنسور فشار خلا

• سنسور موقعیت موتور

• سنسورهای دما – دمای مختلف عملکرد را اندازه گیری کنید

درجه حرارت مصرف

دمای هوا را شارژ کنید

درجه حرارت خنک کننده

درجه حرارت سوخت

درجه حرارت اگزوز (Pyrometer)

درجه حرارت محیط

• سنسور سرعت خودرو – سرعت خودرو را کنترل می کند

• سنسور پدال ترمز – با کنترل سرعت ، ترمز اگزوز ، کنترل دور کار می کند

• سنسور پدال کلاچ – با کروز کنترل ، ترمز اگزوز ، کنترل دور کار می کند

• سنسور پدال گاز

• سوئیچ های ورودی درایور – کروز کنترل ، افزایش / کاهش دور ، ترمز موتور / اگزوز

• سنسور حرکت سوزن انژکتور – زمان واقعی تزریق را کنترل کرده و اطلاعات را به ECU تغذیه می کند.

اموزش ریمپ دیزل

EDC control unit

واحد کنترول الکترونیکی

این واحد وظیفه جمع آوری و پردازش سیگنال های سنسور های مختلف را دارد

یک ecu بطور کلی از یک پردازشگر ، یک حافظه فلش ، مبدل آنالوگ به دیجیتال (و برعکس) و رابط های خروجی (درایور یا بافر) تشکیل شده است.

در واحد حافظه بسته به پارامتر ها نقشه ها یا جداولی توسط برنامه نویس (سازنده ecu) قرار گرفته شده است. که اجازه میدهد ecu بسته به نوع کاربرد ، به درخواست های خاص راننده خودرو و موتور پاسخگو باشد.

نرم افزار ECU می تواند برای انواع مختلفی از موتورها و وسایل نقلیه بدون نیاز به اصلاح سخت افزار سازگار شود.

ECU معمولاً در کابین یا در موارد خاص ، در موقعیت مناسبی در محفظه موتور قرار دارد که باید از نظر خنک بودن و حفاظت در برابر رطوبت و گرد و غبار مصون باشد.

اموزش ریمپ دیزل

EDC pump actuator

عملگر ها و سلونوئید ها

محرکهای الکترو مغناطیسی معمولاً روی پمپ بنزین قرار دارند تا سیگنالهای الکتریکی را به عملکرد مکانیکی تبدیل کنند ، در این حالت این عملگر با کنترل شیر برقی سوخت ، بسته به درخواست واحد کنترل ، سوخت را کم و زیاد میکند.

• انژکتور

• محرک فشار بالا

• مجرای ورودی خاموش است

• محرک شیر دریچه گاز

• محرک چرخش گاز اگزوز

• گرمایش کمکی

• کمپرسور A / C

• فن رادیاتور

• شیر قطع الکترونیکی

• شیر کنترل فشار ریلی

• لامپ عیب یابی

عملکرد

تزریق سوخت یا مقدار سوخت تزریق شده تأثیر مهمی بر روشن شدن موتور ، دور موتور ، قدرت و میزان انتشار دارد. ECU با داده های مربوطه برنامه ریزی شده است (“جداول”) که در آن حالت و زمان قطع و وصل سوخت تعیین شده و بصورت یک سیگنال معادل برای انژکتور ها ارسال میشود. راننده از طریق پتانسیومتر پدال گاز ، گشتاور یا دور موتور را درخواست می کند و در نتیجه سیگنالی را به ECU موتور ارسال می کند که پس از آن ، بسته به نقشه و داده های جمع آوری شده از سنسورهای مختلف ، مقدار سوخت مورد نیاز را در زمان واقعی محاسبه می کند . از عملکرد سنسور سرعت می توان برای ارزیابی سرعت وسیله نقلیه و احتمالاً فعال کردن یک محدود کننده سرعت (وسایل نقلیه سنگین) ، یا حفظ یا بازیابی سرعت تنظیم شده (کروز کنترول یا اسپید لیمیتر) استفاده کرد. عملکردهای دیگر می تواند شامل عملکرد سنسور دمای اگزوز باشد که در صورت فعال شدن ، وضعیت قفسه پمپ بنزین را روی صفر می رساند. ECU موتور همچنین می تواند با سیستم های مختلف دیگر وسیله نقلیه ارتباط برقرار کند. کنترل کشش و انجام وظایف نظارت بر خود و عملکردهای خودآزمایی برای عملکرد سیستم در سطح مطلوب.

برای اطمینان از عملکرد ایمن در صورت خرابی ، توابع در اصطلاح لیمپ هوم نیز در سیستم ادغام می شوند ، به عنوان مثال اگر سنسور سرعت خراب شود ، ECU می تواند از عملکرد سیگنال سرعت دینام برای شمارنده دور موتور به عنوان سیگنال پشتیبان استفاده کند.

در ادامه تعدادی از جداول بکار رفته در بعضی ایسیو های edc را به شما نشان میدهیم.

فضای تحقیق درباره ریمپ ایسیو های دیزل بسیار گسترده و جذاب است در سری آموزش های دیزل بیشتر با هر یک از انواع این ایسیو ها و جداول آن و حتی حذف کد های خطا در آنها آشنا خواهید شد.

با تیم تحقیق و پژوهش کارپلاس همراه باشید.

اموزش ریمپ دیزل

اموزش ریمپ دیزل

اموزش ریمپ دیزل

اموزش ریمپ دیزل

تیم نگ کشور است که با استفادهکارپلاس متشکل از ۱۰ متخصص با سابقه بیش از ۱۵ سال تخصصی ترین مرکز ریمپ و چیپ تیونی از دانش فنی خود توانایی ریمپ و بهینه سازی نرم افزاری ایسیو تمامی خودروهای موجود در بازار ایران را دارا می باشد.

راه های ارتباط با ما در شبکه های مجازی :

instagram.com/CarPlusCo

telegram.me/CarPlusCo

aparat.com/CarPlus

www.carplusco.ir

Tags: , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

enemad-logo