ریمپ ایسیو 206 | خودرو پژو ۲۰۶ به یکی از جوان پسند ترین و خاص ترین خودرو های بازار تبدیل شده است
و با توجه به نیاز امروز و آپشن های جالب و لوازم افترمارکت زیاد مورد توجه خودرو دوستان، جوانان و تیونرها قرار گرفته است.
موتورهاي سري TU یک خانواده از موتورهاي چهار سیلندر کوچک مورد استفاده در طیف وسیعی
از خودروهاي پژو (206) و سیتروئن می باشند. این موتورها در سال ۱۹۸۶ با خودرو Citroën AX معرفی شدند
که جایگزین خانواده X در آن زمانه شد. TU ها در هر دو نوع بنزینی و دیزلی بدون توربو که به نام TUD شناخته میشود در دسترس هستند.
شرکت کارپلاس به عنوان یکی از شرکت های حرفه ای در زمینه های ریمپ و چیپ تیونینگ در ایران تغییرات انواع ایسیو های bosch-siemens-avl-crouse و… را بر بروی انواع مدل ها به صورت تخصصی و با بالاترین راندمان ممکن ارائه می کند.
آپدیت و ریمپ ایسیو پژو 206
حذف کپ دریچه گاز
پایین آمدن مصرف و افزایش شتاب بصورت همزمان
کاهش و بهبود دمای فن
حذف، تغییر و یا حتی اعمال محدودیت سرعت
حذف و تغییر محدوده کات آف
رفع مشکل استارت سرد (استارت سریع)
تغییر کات آف انواع خودروها با گیربکس منوآل
حذف سنسور اکسیژن دوم از حلقه کنترلی ایسیو
حذف سنسور میل سوپاپ و حتی سایر سنسور ها از حلقه کنترلی ایسیو
تنظیم و تغییر دور سلو (آرام) جهت حذف لرزش موتور
چگونگی تغییرات و ریمپ ایسیو 206
مرحله 1(ریمپ اکونومیک)
در این مرحله بر روی جدول های سوخت، جرقه، سنسور اکسیژن و دریچه گاز به نحوی کار می شود
که بدون کاهش توان و گشتاور خودرو مصرف سوخت خودرو نزدیک به ۱۰ % کاهش مصرف سوخت اعمال شود.
مرحله 2(ریمپ بر روی موتور استاندارد)
در این مرحله بر روی جدول هایی همچون سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز (همانند حالت اول)
به نحوی تغییرات اعمال میگردد، که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد.
نکته قابل توجه این است که تمامی تغییرات با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران
کاستومایز (بومی سازی) می شود تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور ارائه گردد.
نکته قابل توجه در مرحله 2
نکته قابل توجه در ریمپ ایسیو 206 این است که خودرو های استاندارد که فاقد هدرز، کیت مکش و…
اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد.
منجربه ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق میگردد. در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به ۱/۷ برار میگردد.
و گاهی اوقات باعث ذوب شدن پیستون می شود. و همین افزایش دما تخریب کتالیزور را نیز در بر می گیرد.
از آنجا که اعضای تیم کارپلاس به تمامی بنچ مارک های حاصل از آزمایشات موتور tu5،tu3،ef7 دسترسی داشته
و تغییرات را با علم کامل برای این موتورها انجام می دهند.
مرحله 3(ریمپ بر روی موتور با لوازم افترمارکت و تغییر یافته)
ریمپ بر روی موتور با لوازم افترمارکت و تغییر یافته :
در این مرحله بر روی جدول های سوخت ،جرقه ، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میگردد.
که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۵% بسته به تغییرات مکانیکی حاصل گردد.
در این استیج که معمولا با نصب هدرز یا حدف کاتالیزور، کیت مکش ، تراکم، میل سوپاپ و… همراه است
می توان حداکثر اعمال تغییرات را برای حصول حداکثر توان و گشتاور انجام داد.
در این استیج معمولا مشتریان از از بنزین با اکتان بالا استفاده نموده و این نکته باعث می شود
که قدرت موتور و گشتاور بهبود یافته و احتمال پدیده ناک کمتر شود.
مرحله 4(ریمپ بر روی داینو با سوخت مسابقه ای یا E85)
ریمپ بر روی داینو با سوخت مسابقه یا E85 :
شرکت کارپلاس با استفاده از ستاپ ویژه و ریمپ بسیار حرفه ای با سوخت هایی نظیر C16 یا الکل
حداکثر توان موتور را برای این عزیزان به ارمغان بیاور. شرکت کارپلاس با تغییرات اساسی
در جداول سوخت و جرقه موتور توانایی تغییر سوخت موتور از بنزین به E85)۸۵%) (الکل۱۵ % بنزین ) را دارد.
به علت اکتان بالای الکل (۱۱۶) و خاصیت خنک بودن آن حداکثر راندمان را حاصل می کند.
حرف آخر
با توجه با مقاله بالا امیدواریم تا شما عزیزان را با ریمپ ایسیو خودرو پژو 206 آشنا کرده باشیم. شرکت کارپلاس نیز در زمینه ریمپ ایسیو 206 دارای تجربیات بالایی است. که میتواند شما صاحبان خودرو را که به دنبال ریمپ کردن خودرو 206 خود هستید را راهنمایی و از خدمات خود بهره مند کند.
با تشکر از اینکه وقت ارزشمند خود را به ما اختصاص دادید. منتظر دیدن دیدگاه ها و نظرات ارزشمند شما عزیزان هستیم.