ریمپ پراید

ریمپ پراید

باسلام خدمت شما ماشین دوستان عزیز، در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با ریمپ ایسیو پراید آشنا کنیم.

در انجام ریمپ ایسیو پراید شاهد تغییرات جداول سوخت و جرقه در این خوردو با انواع ایسیو

باعث رسیدن به حداکثر توان این موتور هستیم. معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ % افزایش توان بسته

به نوع موتور قابل تنظیم و دستیابی است. لازم به ذکر است خودرو هایی که دارای هدرزهستند.

را می توان تغییرات بیشتری به منظور افزایش توان در آنان اعمال کرد. شتاب اولیه که برای پراید مناسب است.

و وزن سبک آن و از همه مهم تر ایسیوهای استانداردی که روی آن ها نصب شده اند باعث شده پراید خودرو مستعدی برای ریمپ و گرفتن بازخورد مناسب باشد.

توضیحات در مورد ریمپ ایسیو پراید


ریمپ پراید با تمامی مدل های ایسیو:

ساژم، زیمنس، بوش و ایسیو جدید lznfnflash دربرنامه نویسی مجدد و یا همان ریمپ ایسیو ارتقا

در پارامتر های ایسیو انجام پذیر می باشد.

تغییرات بعد از ریمپ ایسیو پراید

  • افزایش چشم گیر توان خودرو

  • افزایش شتاب خودرو

  • کاهش مصرف سوخت

  • افزایش کاتاف به درخواست مشتری

  • اصلاح دمای کار کرد فن خودرو

  • رفع مشکل فرسودگی کاتالیزور و تبدیل خودروهای یورو4 به یورو2

کلیه خدمات بصورت نرم افزاری انجام می پذیرد. و با گارانتی خودرو تداخلی ندارد.

تصویر پراید اسپرت

 

اطلاعاتی در مورد پراید

خودروی پراید وقتی وارد کشور شد ابتدا بصورت کاربراتور تولید و عرضه می شد. که بعد از
اواخر سال 82 این خودرو در نمونه های اولیه بصورت نیمه انژکتور وارد بازار شد که با مشکلات زیادی روبرو بود.
اما از سال 83 این شرکت خودروسازی دست به اقدام خوبی زد و خودرو های پراید

را با سیستم کاملا انژکتوری وارد بازار کرد که در استاندارد های اولیه بسیار شروع خوبی بود.

این خودرو ابتدا با ایسیو های ساژم sagms2000 تولید شد. و طی سال ها دربخش انژکتور بسیار قوی تر

و با ایسیو های جدید و بروز تر تولید می شد. که نام آن ایسیو ها siemens.valeo.bosch بودند.

پراید در سال های اخیر

از اواخر سال 98 به بعد در بعضی ازخودرو ها از ایسیو lznh استفاده شد.
خودروپراید 132 با موتور 4 سیلندر 8 سوپاپ و حجم موتور 1323cc حداکثر قدرت (اسب بخار) 52 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 103 نیوتن متر در 2800 دور در دقیقه می باشد.
اما در خودروهای پراید 141 و 131 افزایش اسب بخار را به 63 اسب بخار در هر 5500 دور در دقیقه رسانده است.

اطلاعاتی در مورد تیم کارپلاس

شرکت فنی مهندسی کارپلاس این توان را دارد تا در تمامی این خودرو ها و تمام مدل ایسیو ها ارتقا نرم افزاری (ریمپ ایسیو) را انجام دهد.

و دربخش تیونینگ در 3 استیج تغیرات نرم افزاری تغییرات سخت افزاری نصب هدرز نصب کیت مکش و شمع سوزنی انجام می شود.
تغیرات موتوری ارتقا حجم موتور از 1323cc تا 1550cc انجام پذیر می باشد.

تصویر پراید نقره ای

 

شاید بپرسید چرا گفتیم ریمپ ایسیو استاندارد؟

چون برخلاف خودروهای ایران خودرو در خودروهای همانند پراید،

خبری از ایسیوهای مگنتی مارلی MM8P و ایسیو ساژم SL96 که بسیار قدیمی هستند نیست.

و به جای آن ها از ایسیوهای استانداردی همچون انواع ایسیوهای ساژم S2000، والئو S2000،

بوش 7.9.7.1 در انواع تکسوز، بوش M7.4.11 در انواع دوگانه سوز، زیمنس Sim2k-34 VR

در انواع CI1 و CI2 و CI3 و CI5 و CI4 و CI6، زیمنس Sim2k-48 VR در انواع CA و CB استفاده شده است.

خواندن اطلاعات ایسیوهای فوق از راه پورت OBD به آسانی امکان پذیر است.

و نیازی به باز کردن ایسیو از روی خودرو نیست از سوی دیگر ایسیوهای فوق دارای جداول استاندارد،

بهینه و پر تعداد برای ریمپ هستند.البته در این بین نوعی ایسیوهای چینی تحت عنوان SSAT روی

خودروهای پراید نصب شده که بازده پایین و عملکرد ضعیفی دارند اما با ریمپ دقیق میتوان نتایج بسیار رضایت بخشی از آن ها به دست آورد.

تصویر پراید اسپرت

معرفی و انواع پیشرانه ها (انواع ریمپ برای پراید)

ریمپ اکونومیک

در این مرحله از ریمپ ایسیو پراید، بر روی جداول سوخت، جرقه، سنسور اکسیژن و دریچه گاز به نحوی کار می شود

که بدون کاهش توان و گشتاور خودرو مصرف سوخت خودرو نزدیک به ۱۰ % کاهش مصرف سوخت حاصل می شود.

ریمپ بر روی موتور استاندارد

در این مرحله از ریمپ ایسیو پراید، بر روی جداول سوخت ،جرقه ، اکسیژن و دریچه گاز به

نحوی تغییرات به وجود می آید که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد.

نکته قابل توجه

این است که تمامی تغییرات با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین

ایران کاستومایز و محلی می شود. تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور ارائه گردد.

نکته قابل توجه این است که خودروهای استاندارد که فاقد هدرز، کیت مکش و… ا

گر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد،

منجربه ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق میگردد.

در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به ۱٫۷ برابر میگردد.

و گاهاً باعث ذوب شدن پیستون می شود و همین افزایش دما تخریب کتالیزور را نیز در بر می گیرد.

تغییرات در این مرحله

A – در این مرحله از ریمپ ایسیو، تاخیر دریچه گاز به طور کامل مرتفع شده و حداکثر توان و گشتاور ممکن به طور واقعی بدست می اید.

B – همچنین امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و همچنین اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام میگردد.

C – افزایش کاتاف نیز تا محدوده ۷۰۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد.

به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد.

اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد.

تصویر پراید

 

ریمپ بر روی موتور با لوازم افترمارکت و تغییر یافته

در این مرحله از ریمپ ایسیو پراید، بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میگردد.

که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۵% بسته به تغییرات مکانیکی حاصل گردد.

در این مرحله از ریمپ ایسیو پراید، که معمولا با نصب هدرز یا حدف کاتالیزور، کیت مکش، تراکم، میل سوپاپ و… همراه است

می توان حداکثر اعمال تغییرات را برای حصول حداکثر توان و گشتاور انجام داد.

در این مرحله معمولا مشتریان از بنزین با اکتان بالا استفاده نموده.

و این نکته باعث می شود که قدرت موتور و گشتاور بهبود یافته و احتمال پدیده ناک کمتر شود.

تغییرات در این مرحله

A– همچنین امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و همچنین اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام میگردد.

B- افزایش کاتاف نیز تا محدوده ۷۵۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد.

به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد.

اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد

C- معمولا در این مرحله، به هنگام نصب میل سوپاپ با lift و duration و lsa بیشتر دور آرام موتور به هم ریخته.

و علاوه بر لرزش ونوسان دور موتور، خلاء مانیفولد ورودی کاهش یافته و بوستر ترمز ضعیف عمل می کند.

تصویر دستگاه ایسیو

 

تغییرات کلی در ریمپ ایسیو پراید

  1. کاهش مصرف و افزایش شتاب بصورت همزمان

  2. کاهش و اصلاح دمای فن

  3. حذف و تغییر و یا حتی اعمال محدودیت سرعت

  4. حذف و تغییر محدوده کاتاف

  5. رفع مشکل استارت سرد

  6. تغییر کات آف انواع خودروها با گیربکس منوآل

  7. حذف سنسور اکسیژن دوم از حلقه کنترلی ایسیو

  8. حذف سنسور میل سوپاپ و حتی سایر سنسور ها از حلقه کنترلی ایسیو

  9. تنظیم و تغییر دور سلو (آرام) جهت حذف لرزش موتور

سیستم های امنیتی و حفاظتی

  1. قفل مرکزی

  2. ایموبیلایزر

  3. قطع کننده سوخت در مواقع اضطراری

حرف آخر

امیدواریم با توضیحات بالا موجب شده باشید که خودرو خود را ریمپ ایسیو (ECU) کنید.

دیدید که با انجام ریمپ ایسیو بر روی خودرو خود از امکانات عالی تر و پیشرفته تری بهره مند خواهید شد.

شرکت کارپلاس بسیار خوش حال می شود تا شما عزیزان را در این مورد بخصوص و ریمپ ایسیو خودرو پراید شما عزیزان را همیاری کند.

با تشکر از اینکه وقت ارزشمند خود را به ما اختصاص دادید. منتظر دیدن دیدگاه ها و نظرات ارزشمند شما عزیزان هستیم.

برای‌ کسب اطلاعات بیشتر ومشاوره تماس حاصل نمایید

0922 127 7423_0912 923 9483

Tags: , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

enemad-logo