ریمپ جیلی بویو لذت رانندگی را برای شما دو چندان خواهد کرد

folder_openریمپ
commentبدون دیدگاه
ریمپ جیلی بویو لذت رانندگی را برای شما دو چندان خواهد کرد

جیلی بویو در سال 2016 به عنوان یک شاسی بلند جمع و جور وارد بازار خودرو چین شد. طراحی مناسب داخلی این خودرو هم در بخش بدنه و هم در بخش داخلی باعث شده که فروش قابل قبولی را از آن خود کند. با این وجود کپ اولیه در این خودرو و در نتیجه شتاب اولیه پایین از ایرادهای فنی است که منتقدین به این خودرو وارد کرده اند. ریمپ جیلی بویو با برنامه ریزی مجدد ایسیو خودرو به موتور توانی دوباره خواهد بخشید. جداول مربوط به زمان پاشش سوخت، میزان مصرف سوخت و… از فاکتورهایی است که در ریمپ جیلی بویو مجددا برنامه ریزی می شوند زیرا فاکتورهای مورد نظر باید با توجه به شرایط آب و هوایی بازنگری شوند زیرا خودروها در کارخانه های سازنده ایسیو خودرو را برای بهترین عملکرد در کشور سازنده برنامه ریزی خواهند کرد.

مشخصات فنی جیلی بویو

جیلی بویو با سه نوع موتور وارد بازار شد. موتور 2 لیتری که به همراه گیربکس دستی توانایی تولید 141 اسب بخار نیرو و 178 نیوتن متر گشتاور را دارد. پیشرانه دوم 1.8 لیتری حداکثر توانی معادل 163 اسب بخار و حداکثر گشتاوری معادل 250 نیوتن متر تولید خواهد کرد. پیشرانه سوم نیز در جیلی بویو 1.8 لیتر حجم و توانایی تولید 184 اسب بخار و 285 نیوتن متر گشتاور را دارد.

مزایای ریمپ جیلی بویو

ریمپ جیلی بویو لذت رانندگی را برای شما دو چندان خواهد کرد

افزایش شتاب با ریمپ جیلی بویو

رانندگی نرم و لذت بخش در مسافت های شهری می تواند یکی از مزایای ریمپ جیلی بویو باشد. با ایجاد تغییرات در جداول مربوط به پاشش و زمان سوخت می توان شتاب و توان پیشرانه را افزایش داد.

حذف محدودیت سرعت

محدودیت های سرعتی که از کارخانه سازنده بر موتور اعمال می شود از طریق Remap ECU قابل حذف شدن است. معمولا به درصدی از توان خودرو اجازه استفاده داده نمی شود. با ریمپ جیلی بویو می توان این محدودیت را از بین برد.

کاهش مصرف سوخت طی فرایند ریمپ جیلی بویو

ریمپ جیلی بویو این امکان را می دهد که همزمان با افزایش میزان توان کاهش سوخت نیز داشته باشیم. زیرا با این روش ECU به طوری برنامه ریزی می شود که تنها در دور موتور بالا نسبت سوخت به هوا افزایش یابد.

رفع صدای ناک خودرو

وجود سوخت های نامرغوب عرضه شده در جایگاه های سوخت باعث ایجاد آسیب های جدی در موتور خواهد شد. صدای ناک یکی از این آسیب ها است. برای رفع این دست آسیب ها نیاز است که ایسیو به شکلی تنظیم شود که با سوخت های عرضه شده در جایگاه های ایران مطابقت داشته باشد.

افزایش میزان کاتاف در مدل های با دنده غیر اتومات

افزایش کاتاف طی فرایند ریمپ جیلی بویو با دور موتور استاندارد انجام می شود. افزایش کاتاف در فرایند Remap بسیار حساس است و باید با توجه به نکات فنی موتور انجام شود و نهایتا تا 500 دور انجام شود تا بهترین نتیجه در زمان شتاب گیری و پر کردن دنده حاصل شود.

کاهش دمای فن طی فرایند ریمپ جیلی بویو

تنظیمات مربوط به سنسور آب و دمای استاندارد آب و در نتیجه آن دمای موتور باید با توجه به آب و هوای منطقه انجام شود. زیرا کاهش دمای موتور موجب افزایش میزان تولید آلاینده محیطی و افزایش دمای موتور موجب داغ شدن و آسیب به موتور خودرو خواهد شد. از این رو طی فرایند می توان با توجه آب و هوای منطقه، دمای فعالیت فن را تنظیم نمود. این فرایند در مناطق گرمسیری مخصوصا جنوب ایران بسیار مهم است.

رفع تاخیر پدال گاز

کندی دریچه گاز یکی از مشکلات فنی جیلی بویو نام برده می شود. این خصیصه موجب کندی شتاب گیری اولیه در این خودرو خواهد شد. بیشترین میزان تولید آلاینده ها در هنگام شتاب گیری اتفاق خواهد افتاد از این رو کارخانه های سازنده با تاخیر در باز شدن دریچه برقی گاز میزان تولید آلاینده را کاهش خواهد داد. با بازنگری در جداول مربوطه می توان این مشکل را در جیلی بویو کاملا حذف کرد.

Tags: , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

enemad-logo